Je pro většinu lidí samozřejmost poskytnout první pomoc?

Klíčem k první pomoci je nejen dostatek znalostí a dovedností, ale především ochota pomoci druhému. Častým obrazem je právě bezohlednost či nezájem. Někdy vede i obava o vlastní zdraví a život. S dobou roste počet různých nehod a úrazů, opakovaně se stává, že řidič jede kolem havarovaného dopravního prostředku a nezastaví, aby se přesvědčil, zda někdo nepotřebuje pomoc či není v ohrožení života, projíždí bez povšimnutí a někdy ještě přidá plyn…„Když jde o činy, jsme mnohem egoističtější a lhostejnější, než si namlouváme“ (Melichar, 2012).

O míře empatie a zvládání emocí v takových stresových situací u člověka pojednává emoční inteligence. Karlovarský Červený kříž proto uspořádal 26.8.2020 seminář s názvem Jak rozvíjet emoční inteligenci. Obsahem bylo co je to emoční inteligence a jak moc ovlivňuje naše životy. Výhodou emoční inteligence je, že se ji lze naučit v každém věku. Tuto překážku je možné překonat zvýšením nejen teoretických znalostí, ale i praktických dovedností a celkovým zlepšením připravenosti lidí v situacích, kdy je nutné pomoci a to nejen v poskytnutí první pomoci.

Sdílejte mezi přátelé

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *